5 motive pentru care yoga este mai eficientă decât sportul

yoga este mai eficientă

Practica de yoga nu este fitness, cu toate că în majoritatea sălilor de fitness se practică yoga.

Yoga, în adevăratul sens al cuvântului, este o practică spirituală care ajută la transformarea gândurilor şi a trăirilor negative în pozitiv.

Acest procedeu are loc, în primul rând, în momentul în care facem practicile, prin faptul că primim energia forţei vieţii care purifică energia negativă şi energia de boală din suflet, din minte şi din corp.

De asemenea, în timpul în care nu suntem pe covoraş, putem corecta conştient acele gânduri, vorbe şi comportamente negative pentru a ne bucura tot timpul de relaxare şi bunăstare mentală.

De ce este yoga mai eficientă decât sportul?

  1. Yoga înglobează bunăstarea fizică, pe când fitnessul se concentrează doar pe aspectul exterior.

În filozofia yoga nu există termenul de slab, de fit, de musculos, există doar termenul de proporţionat. Orice persoană ar trebui să aibe o greutate proporţională cu înălţimea şi bagajul genetic.

Unii oameni sunt înalţi, alţii scunzi, unele femei au corpul asemănător cu o pară, cu un măr, cu un triunghi sau o clepsidră.

Scopul nu este ca toţi să arătăm la fel, scopul este să ajungi la un echilibru interior care să rezulte în acţiuni echilibrate:

  • Să mănânci doar atât cât ai nevoie (nu să mănânci ca să faci muşchi, nu să mănânci excesiv şi apoi să faci două antrenamente pe zi);
  • Să dormi echilibrat, cât mai devreme şi să te trezeşti devreme;
  • Să cauţi să ai bunăstare mentală care să te ajute să îţi găseşti scopul în viaţă şi să o faci cu drag.
  1. Când practicăm yoga în Sistemul Nirvana, scopul este bunăstarea mentală şi transformarea spirituală.

Yoga are ca scop uniunea dintre suflet şi energia universală.

Acest lucru duce la purificarea negativităţii interioare şi la manifestarea calităţilor precum răbdarea, empatia, dragostea şi perseverenţa.

Este indicat ca practica care îţi aduce bunăstare fizică să nu se oprească acolo, ci să vină şi cu un training pentru minte şi pentru emoţii.

  1. Prin fitness se încurajează practici precum:
  • consumarea de shake-uri proteice şi alte alimente cu conţinut mare de proteină pentru creştere musculară;
  • Traininguri dificile, de anduranţă, pentru definitivare, care în timp pot provoca desensibilizarea pielii şi probleme cu articulaţiile şi încheieturile.

Prin cursurile de yoga se promovează un stil de viaţă bazat pe echilibru, unde nutriţia este bazată pe nevoile corpului, pe digestia rapidă, însă nu devine punctul central al existenţei unei persoane.

Mâncarea este sursă de energie pentru procesele din corpul fizic, însă nu este prima sursă de energie.

Prin tehnicile de yoga se primeşte energie de vacuum în suflet, minte şi corp, astfel nevoia de a mânca excesiv se reduce treptat şi se axează pe mâncăruri uşor de digerat.

  1. Prin practica de yoga se stimulează sistemul respirator.

O clasă de yoga în sistemul Nirvana Yoga este formată din mai multe tipuri de exerciţii pentru a stimula şi a relaxa corpul şi mintea:

  • Exerciţii dinamice
  • Salutul soarelui
  • Asane- posturi de yoga
  • Relaxarea finală
  • Pranayama- tehnici de respiraţie
  • Meditaţie

Tehnicile de respiraţie au efect triplu

  • La nivel fizic: ajută la mărirea capacităţii plămânilor, la schimbul eficient de oxigen şi dioxid de carbon, la metabolismul celular.
  • La nivel terapeutic: ajută la reducerea stresului, a anxietăţii şi a bolilor asociate cu plămânii şi sinusurile: bronşite, astm etc.
  • La nivel spiritual: induc starea de meditaţie, relaxează mintea şi ajută la primirea unui flux mărit de energie a forţei vieţii în suflet.
  1. Yoga este o practică holistică, spirituală şi ştiinţifică, care are ca scop ajutarea omului în a găsi liniştea interioară, în a avea un corp sănătos şi o minte pozitivă.

Prin cursurile de yoga primeşti mult mai mult decât prin practicarea de sport.

Un studiu efectuat de cercetătorii de la Harvard arată că meditaţia are un efect specific asupra creierului, ajutând la reducerea fricilor şi a comportamentelor obsesive, stimulând mai ales partea stânga a cortexului frontal, partea răspunzătoare cu sentimentele de serenitate şi veselie.

În concluzie…

Cu toate că orice tip de mişcare are un efect benefic asupra dispoziţiei mentale, asupra purificării de toxine din corpul fizic, ar trebui să ne concentrăm pe o practică de yoga care ajută şi la coordonarea planului fizic cu cel mental şi spiritual.

Doar atunci vom putea depăşi negativitățile interioare care tind să nu ne lase să progresăm şi să ne atingem obiectivele setate.

Veronica Constantinescu, profesoară de yoga în cadrul Nirvana Yoga – București, susţine cursuri de yoga lunar la Studioul din Strada Batişte nr 28, Sector 2.

Înscrie-te la un curs de yoga sau cere mai multe detalii la telefon 0733756897 sau email yogi@nirvanayoga.ro.

 

 

2 comentarii


  1. Eu fac fitness de un an si doua luni, insa nu consum shake-uri proteice ori alte chestii similare. Se poate sa avem un organism sanatos si echilibrat si facand fitness, daca mintea este si ea in locul potrivit. Desigur, si yoga este benefica si recunosc faptul ca as opta si pentru ea, insa n-as renunta la fitness ci as merge cu ambele in paralel. Fiecare tip de activitate are anumite avantaje. Eu am inceput sa fac fitness cand am avut probleme la coloana si a trebuit sa fac kinetoterapie, usor usor fiindu-mi introduse in rutina de recuperare si greutatile. Insa, asa cum am zis, nu contest nici avantajele pe care le are yoga, desi nu am incercat-o inca (dar e in plan pentru viitor). 😀

    Răspunde

  2. Nu stiam ca yoga are atatea beneficii, dar oricum este greu de practicat, ai nevoie de mult antranament si concentrare. E mai usor sa tragi de fiare din punctul asta de vedere, dar Yoga ajuta mai mult la nivel mental si spiritual.

    Răspunde

Lasă un răspuns