Exercițiile Pilates, formă de fitness pentru trup și pentru suflet

Auzisem de exercițiile Pilates, dar știam că este vorba de ceva medical. Când o prietenă mi-a spus că ea participă la aceste exerciții, am întrebat-o uimită ce a pățit. Nimic…mi-a spus ea. Doar că vreau să îmi remodelez corpul. Interesant, i-am răspuns…. Și am căutat mai multe informații despre aceste exerciții.

exercițiile Pilates

Exercițiile Pilates – abdomen suplu, fără diete drastice!

Această metoda a fost inventată de Joseph Pilates, în urmă cu mai bine de un secol. Inițial a fost o metodă medicală, însă acum este exact precum o formă de fitness pentru trup, dar și pentru suflet. Aceste exerciții au un mare avantaj, pentru că pot fi practicate de oricine, indiferent de vârstă, sex sau condiție fizică, cu riscul minim de a se răni.

Născut în anul 1883, Joseph Pilates a susținut întreaga sa viață ideea că organismul uman are nevoie zilnic de mișcare. El considera că există o interdependență între controlul mental al mișcării și exercițiul fizic. Acestea ajută la menținerea unei poziții corecte, la tonifierea musculaturii, menținându-se nealterată starea generală de sănătate.

Principiile exercițiilor Pilates.  5 principii de respectat: control, concentrare, respirație, relaxare și precizie. Metoda Pilates se bazează o tehnică specială de respirație, o poziție anatomică neutră a coloanei vertebrale, respectând curbele naturale ale coloanei.

De ce să încerci metoda Pilates:

– crește tonusul muscular;

– reduce nivelul de stres;

– crește mobilitatea articulațiilor;

– îmbunătățește circulația și postura corpului;

– conferă energie și vitalitate pentru întregul organism.

Acest program poate fi practicat și de femeile însărcinate, dar și de persoanele cu probleme sau cu diverse afecțiuni la nivelul coloanei vertebrale sau a spatelui – scolioza, cifoza. Printre avantajele folosirii acestei metode se numără și poziționarea corectă a spatelui, dar și menținerea permanentă a echilibrului între cele două jumătaăți ale corpului.

Ați încercat vreodată aceste exerciții? Le vedeți utile, folositoare? Chiar sunt curioasă de părerile celor care au practicat acest program 🙂

Lasă un răspuns