Oamenii tind să folosească în mod obsesiv tehnologia și sunt permanent conectați la internet și rețelele de socializare, ceea ce ar putea să ne ducă cu gândul la faptul că industria tipărită ar putea dispărea, ca nu ar mai fi nevoie să tipărim și să utilizăm imprimante; cu toate acestea tehnologia imprimantelor a evoluat din ce în ce mai mult, este foarte eficientă, imprimantele sunt foarte optimizate ca spațiu și oferă cât mai multe servicii, înlocuiesc mai multe aparate, așa cum este imprimanta multifuncțională KYOCERA ECOSYS M5526CDN care are și copiator, scanner și fax.
Există avantaje clare ale tipăririi, cum ar fi, în primul rând credibilitatea pe care o are o publicație tipărită, consumatorul crezând că primește conținut de calitate, situație de care agenții de publicitate sunt conștienți și de aceea se continuă vânzarea de spații publicitare în reviste și ziare deoarece acestea sunt „palpabile”.
Studiile efectuate arată faptul că sunt mai influențați consumatorii de reclame tipărite în ziare și reviste, ei fiind influențați pozitiv în decizia lor de cumpărare chiar prin formatul fizic al reclamelor.
Formatul digital cultivă nerăbdarea, atenția tinzând să scadă din ce în ce mai mult datorită multitudinii de reclame care se afișează instantaneu pe o pagină, fiind în situația în care uneori să te și deranjeze vizibil; materialul tipărit solicită o atenție mai mare, cititorii fiind mai receptivi la mesajele tipărite, față de cele unline.
Din ce în ce mai mult se discută despre utilizarea în exces și obositoare a tehnologiei și de tendința de a lua o pauză de la acestea, de a ne deconecta prin răsfoirea unei cărți sau a unei reviste, ceea ce conferă o foarte mare satisfacție.
Targhetarea publicului țintă poate fi destul de facilă, anunțurile printate putând fi publicate exact în zonele geografice destinate și în publicațiile de specialitate corespunzătoare, din zilele în care vă doriți și considerați că ar fi mai eficientă publicarea.
Bugetarea acestor anunțuri din format fizic este ușoară deoarece puteți decide formatul de reclamă pe care îl publicați, anume A4, A5, A6, după necesități sau buget.
Prin urmare reclama tipărită are, încă, impact semnificativ și rolul ei în influențarea deciziei de a cumpăra este mobilizator.